duminică, 29 martie 2015

Testari IQ pentru selecția copiilor supradotați




Aveți un copil supradotat? E păcat să îl țineți acasă sau să îl trimiteți la o școală de cartier. E bine să știți că Centrul Gifted Education lansează programul de testări IQ pentru selecția la nivel internațional a copiilor cu abilități înalte.

Vor învăța la Școala de Excelență
În 2015, copiii vor avea două opțiuni: fie să învețe la Școala de Excelență (singurul program academic din România pentru copiii supradotați), fie la școala Leonardo Gifted Education (școala britanică internațională de nivel primar cu program normal, dedicată în exclusivitate copiilor supradotați). Pentru asta însă, trebuie să vă grăbiți. Testările au început deja în București, în strada Berzei numărul 22. Primele au avut loc la 15 martie, ora 14.00. Dacă ați ratat ziua respectivă, notați-vă în calendar următoarele date: 18  aprilie (sâmbătă) ora 9.00, 26 aprilie (duminică) ora 14.00, 2 mai  (sâmbătă) ora 9.00 și 17 mai (duminică) ora 14.00.
Înscrierile pentru testare se realizează online pe: http://giftededu.ro/calendar-2015, unde se găsesc și informații legate de nevoile copiilor supradotați și un prim punct de informare pentru părinți.

În 2010, au fost aleși 338 tineri din 835
Programul de testări IQ pentru copii de peste 6 ani a fost lansat în țara noastră în 2010 și face parte din cel mai amplu proiect realizat în România, dar și la nivel internațional, de susținere a copiilor cu abilități înalte. În 2010, din 835 de copii din România testați în cadrul Proiectului Pilot de Testare a Inteligenței copiilor la nivel internațional, 338 (deci 40%)  au fost identificați cu intelect superior.
Mai mult, același studiu a aratăt că 63% din participanții la testarea internațională au obținut scoruri ce îi situează în primii 5-10% dintre copii de aceeași vârstă, ceea ce denotă un intelect de nivel superior sau capacități intelectuale peste medie. Procentul  semnalizează nevoia educației diferențiate și a unor politici educaționale care să susțintă valorificarea potențialului înalt al acestor copii, conform Recomandării 1248/1994 a Parlamentului European și a Legii 17/2007 care prevede educația copiilor și tinerilor cu potențial înalt.

E nevoie de părinți informați, care să recunoască abilitățile micuților
Identificarea supradotării din timp este la fel de esențială ca și orice altă direcție de excepționalitate. Părinții sunt, de obicei, primii observatori ai comportamentului de supradotare și tot ei sunt cei care pot lua decizia testării de unde și importanța observarii și implicarii părinților în acest proces, sunt de părere specialiștii. De asemenea, copiii supradotați au risc social înalt datorită nevoilor lor speciale care nu sunt asigurate în sistemul obișnuit de educație, mai adaugă experții. Pentru ca un copil să se dezvolte la întregul său potențial, este nevoie de părinți activi, bine informați și pregătiți, care recunosc abilitățile copiilor lor și îi susțin în învățare și le cunosc nevoile speciale. „Statistic vorbind, România are printre cei mai mulți copii supradotați din Uniunea Europeană, iar acest program pe care l-am lansat are menirea de a-i descoperi, pentru a îi sustine cu o educație diferențiată. Parlamentul European recomandă țărilor membre educație diferențiata și politici educaționale care să susțintă valorificarea potențialului înalt al acestor copii. Centrul Gifted Education estimează că există peste 190.000 de copii supradotați academic cu vârsta sub 15 ani în România - aproximativ 6% din numărul total al elevilor. Un număr impresionant. Care este incidența copiilor supradotati in Romania? Estimăm că în fiecare clasă de 30 de copii se pot găsi minim unul-doi copii supradotați intelectual”, declară Monica Gheorghiu, președintele Centrului Gifted Education.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu