marți, 2 decembrie 2014

Tiberiu Molnar, bioenergoterapeut:


„Dacă omul acela respiră, înseamnă că sunt șanse de vindecare

Tiberiu Molnar lucrează cu energia de la vârsta de 15 ani, iar de atunci și până în prezent cunoscutul bioenergoterapeut a salvat mii de vieți. De la simple migrene până la boli grave, tot ce „atinge Tiberiu parcă se resetează, prinde din nou viață și se însănătoșește. Acesta e și motivul pentru care oameni din toate colțurile țării își programează din timp ședințele la el. Mulți trec pragul cabinetului aduși pe brațe, dar  pleacă pe picioare, muți de uimire. Cum e posibil așa ceva?! Iată ce spune chiar el.
 
A vindecat o vecină de astm bronșic sever
- Tiberiu, prin mâinile tale au trecut deja mii, poate chiar zeci de mii de pacienți. Când ai descoperit că poți vindeca oamenii prin bioenergie?
- La vârsta de 15, după ce am citit cartea lui Jose Silva: „Tu, vindecătorul”. Atunci a început să mă atragă domeniul de auto-vindecare și auto-echilibrare. Eram efectiv obsedat, numai despre asta vorbeam la școală și încercam să fac cunoștință cu cât mai mulți oameni care se ocupă de acest domeniu. Așa am ajuns, prin psihologul școlii, la domnul Turak Ladislau, care era vicepreședintele „Societății de Parapsihologie” din Timișoara, parapsiholog și om cu experință în terapia cu bioenergie. El mi-a arătat prima oară cum se pot practica aceste tehnici, iar după aceea am început să tratez colegii de școală, vecinii, persoane cu probleme mai grave și mai simple. Apoi am participat la un curs organizat la Timișora, de către Alexandra Moșneaga, iar la 17 ani am obținut titlul de Maestru Extrasens, categoria internațională. Am fost singura persoană căreia i s-a dat asemenea titlu înainte de majorat. Atunci am început să apar și în presa din Timișoara, care a adus la mine foarte mulți oameni cu probleme, și am început să capăt și mai multă experiență, dezvoltând astfel metoda mea personală de a lucra prin bioenergie.

- Care-a fost primul caz tratat?
- O colegă de clasă, pe care-o durea groaznic gâtul. I-am aplicat niște pase, iar pentru zece minute i-a trecut durerea. Apoi am tratat o vecină de bloc din Timișoara. Avea astm bronșic sever, iar în câteva zile a putut să renunțe la spray-ul pe care îl folosea și la medicamente, iar doctorul care o ținea sub observație a văzut și el că nu mai are nimic. Astea sunt cele două cazuri care m-au entuziasmat și mi-au dat aripi. Dar cert e că eu n-am vrut să practic neapărat bioenergie, ci m-a fascinat autocunoașterea. Însă, văzând rezultatele, lumea nu te lasă în pace, te caută și te roagă să îi rezolvi problemele, așa că măcar câteva ore pe zi trebuie te ocupi și cu asta.

Ședințele durează unul-maxim două minute
- Pacienții spun că practic le iei durerea cu mâna. E corect spus?
- Da. Deși, de fapt, ședința durează unul-două minute, timp în care pacientul stă în picioare sau pe scaun - dacă nu poate sau se simte prea rău, spre exemplu – iar terapeutul aplică niște pase energetice, fără atingerea corpului... E vorba doar de o singură atingere, pe cap, atingere care coboară frecvența creierului cu câteva particule și relaxează, ajungând aproape de ceea ce medicii numesc „nivelul alfa. Vibrațiile creierului ajung în jur de 10 herți/secundă și, cu ochii închiși, omul se deconectează de la exterior.

- Ceea ce lucrezi azi vei face și mâine aceluiași pacient?
- Da. Ședințete seamănă între ele în proporție de 80%. Dar evident că mai sunt diverse tehnici care se includ în funcție de problemă: dacă e o durere de spate, o insomnie și așa mai departe.

- Numărul diferă în funcție de diagnostic?
- E nevoie de cinci-șase ședințe, care se fac zilnic, dar în unele cazuri se impun chiar și trei serii de ședințe. Am pacienți care vin chiar lunar - pentru menținerea stării de bine – deci nu vin doar persoane cu probleme grave. Mulți vin și zic: «N-am nimic. Am venit să fac niște ședințe, preventiv».

- Funcționează și în grup?
- Nu.

În stimpul somnului se dă „restart organismului
- Pacienții trebuie să vină la aceeași oră?
- Nu. Dar ideea e că primele ședințe trebuie făcute zilnic și e important să treacă o noapte de somn între ele. Pentru asta este somnul. Imaginează-ți că dai un restart calculatorului. Ei bine... la fel se întâmplă și cu organismul – dacă adormim și ne trezim natural, fără ceas. Doar în acest caz se spune că avem cinci vise.

- Tiberiu, tu pui și diagnostic sau doar tratezi?
- Doar medicul are dreptul să pună diagnostic. De obicei, când vine la mine, pacientul îmi spune ce îl supără...

- Înțeleg din asta că tu nu lucrezi doar asupra locului dureros, ci persoana în ansamblu.
- Exact, așa obținem rezultatul cel mai eficient și pe termen lung. În bioenergie nu există organe, ci doar persoane vii. Fiecare ființă vie posedă un câmp energetic - ce determină forma și funcționarea organismului. După descriere, acesta e ca un fel de coajă de ou în jurul corpului, are niște centri energetici, iar dacă undeva în organism există un dezechilibru pot apărea diverse disfuncții. Astfel, bioenergoterapeutul nu face altceva decât să echilibreze, el nu încarcă sau descarcă energetic, pur și simplu „sculptează” în câmpul energetic, iar dacă în câteva zile reușește să-i redea forma inițială/normală, atunci în organism încep funcțiile procesului de vindecare.

- În momentul în care intră în cabinet, tu îți dai seama unde sunt problemele fiecăruia? E ca și cum ai atinge coaja aceea de ou invizibilă?
- Da, dar nu discut asta cu pacientul, pentru că mulți cred foarte mult în ceea ce spun și apoi se gândesc numai la asta.

„Multe femei vin pentru tratarea chisturilor
- Care ar fi cea mai gravă problemă pentru care au venit oamenii la tine?
- Au venit cu tot felul de boli, de la cancer cu metastaze – unde chiar am obținut rezultate – până la clasica migrenă, de care 80% din pacienții care sufereau de mulți ani au scăpat. Apoi, foarte multe femei vin pentru tratarea chisturilor ovariene sau fibroamelor uterine. De obicei fac șapte ședințe, după câteva săptămâni repetă numărul de ședințe, iar apoi le zic să mai aștepte o săptămână-două și să facă o ecografie. În urma acesteia, 70% din ele află că nu mai au fibromul – și multe chiar au simțit când l-au eliminat -, iar chistul ovarian, de asemenea, nu mai există în 90% din cazuri. Același procent e și la ulcer. În schimb, la problemele de piele sau de oase - cum ar fi reumatismul – de obicei rezultatul vine mai târziu.

- Există persoane pe care știi de la bun început că nu le poți ajuta?
- Atitudinea mea e următoarea: «dacă omul ăla respiră, înseamnă că sunt șanse», așa că merită să încercăm.

- Influențează foarte mult starea pacientului sau încrederea în terapeut?
- Dacă omul e ferm convins că nu-i va trece, atunci mai greu va funcționa. Dar dacă nu crede în nimic sau dacă vine doar din curiozitate, atunci rezultatele sunt foarte bune.

- Simți încărcătura energetică a fiecăruia?
- Da. Dar nu-i nimic paranormal în asta. Cred că fiecare, în meseria sa, știe cam la ce să se aștepte din partea interlocutorilor/colaboratorilor săi. Exact asta se întâmplă și aici. Gândește-te că lucrez de 22 de ani cu oameni.

„Am foarte mulți pacienți stresați, cu depresii
- După o zi întreagă de tratamente, te simți obosit?
- În primul rând încerc să nu mă implic. Imaginează-ți că stau într-o cameră în care intră oameni încontinuu, unul după altul. Iar în prima zi din seria de ședințe toți vin cu o găleată de probleme. Nici nu apuci să-i saluți, că le și aruncă pe tine, apoi se așteaptă ca tu să le rezolvi: unul are depresie, altul cancer, apoi vine unul cu ulcer și așa mai departe... Dacă nu ești calm și nu vezi lucrurile în ansamblu și detașat riști să te îmbolnăvești înaintea lor. De aceea trebuie să fac abstracție de problemele lor și să mi-i imaginez cum ar arăta rezolvați, fără ele.

- Sunt foarte multe persoane care gândesc negativ și atrag relele, energiile negative. Pe ei îi poți ajuta, energetic vorbind?
- Da. De când cu criza financiară oricum am foarte mulți pacienți stresați, cu depresii. Au fost persoane care au venit la mine fiindcă nu le mergeau treburile bine la firmă, iar după ședință totul s-a rezolvat. Pare spectaculos, iar eu par a fi cel care face cine știe ce desacântece sau vrăji, dar nu așa se întâmplă în realitate. De fapt, omul e stresat, iar când e stresat nu găsește soluțiile potrivite, pentru că mintea lui nu mai vede limpede. Dar terapia tocmai pe asta se bazează: calmează foarte mult organismul. Pare magic: „de când fac ședințele îmi merge mai bine la serviciu” sau „de când fac ședințele copilul meu învață mai bine la școală”, dar totul e foarte logic: el se calmează și astfel funcționează mai bine. Și deciziile tot el le ia, deci lui i se datorează totul, ședințele doar l-au relaxat. Practic, același lucru se întâmpla dacă pleca într-un concediu pe o insulă și se deconecta pur și simplu de la lucru.

„Mi se pare spectaculos când văd oamenii super încântați
- Ești foarte modest. Încerci să îmi spui că ceea ce faci tu poate fi foarte bine înlocuit de un concediu, să zicem?
- Știu că multor terapeuți le place să pună accent pe fraze, pe discursuri frumoase, dar trebuie văzut și ceea ce se întâmplă în realitate. Să zicem că vine la mine un cuplu: pe unul îl doare spatele, pe altul capul. Le fac ședințele, iar după aceea aflu că cei doi se înțeleg mai bine și așa mai departe. Asta nu mi se datorează mie, ci lor, faptului că sunt mai calmi, s-au relaxat și se înțeleg mai bine unul pe altul. Am văzut la un moment dat un film: „Chitara” parcă îi zicea, iar personajul principal era o tânără concediată de la serviciu, pe care în aceeași zi o părăsește și iubitul și, culmea, află că are și o tumoră evoluată la laringe – deci mai are de trăit maximum una-două luni. Toată averea ei era un card cu șase mii de euro și tot ce își dorea era să se sinucidă. Dar exact în momentul în care se pregătea să facă asta a văzut un anunț în ziar. Așa că a mers să-și închirieze cel mai luxos apartament din oraș, și-a comandat o chitară – la care visa de mică -  și a ținut-o numai în petreceri, convinsă că trebuie să trăiască la maximum puținul timp pe care îl mai are de trăit. Numai că, după ce termină de cheltuit toți banii și merge la medic pentru un ultim control, surpriză: află că tumora a dispărut ca prin minune și că e perfect sănătoasă. Asta dovedește încă o dată că singurul vindecător este propriul organism, iar că starea de bine are un rol esențial.

- Trebuie să ai vocație, înclinație spre latura asta, pentru a lucra cu bioenergie? Căci, din câte spui, înțeleg că toți suntem capabili, teoretic, să ne vindecăm singuri.
- E foarte greu să răspund. Eu fac asta de mic și sunt obișnuit, dar mi se pare spectacuos când văd oamenii super-încântați. Eu cred că e foarte important cât de mult îți place ceea ce faci, dar și antrenamentul. De exemplu, un profesor de muzică mi-a zis că talentul unui copil îl interesează doar în proporție de 7%, restul oricum e exercițiu.

A tratat un copil de nanism
- Asupra ta funcționează terapia?
- În primul rând, pentru a-i vindeca pe alții trebuie să știi să te vindeci pe tine. Eu îmi fac analizele la un an-doi și îmi ies perfect.

- Tratezi și copii?
- Da. Chiar și bebeluși. Majoritatea părinților, când vin la ședințe își aduc și copiii: fie că nu mănâncă bine, fie că-s neastâmpărați sau că răcesc prea des. La copiii cu probleme foarte mari, cum ar fi retard, autism sau hiperkinetic, de obicei au fost ameliorări semnificative, dar nu pot spune despre cineva cu autism că s-a vindecat. Ce-i drept, devine mai calm, se comunică mai ușor cu el, dar nu se poate numi vindecare. Am avut un client la Slobozia, diagnosticat cu nanism – adică era pitic – și am făcut câteva ședințe cu el. Apoi l-am reîntâlnit după câțiva ani, și crecuse, deci ceva nu-i permitea creșterea, dar după terapie lucrurile s-au schimbat.


„Suferința vine când nu ținem pasul cu schimbarea
- Ce ar trebui să mai știe cititorii?
- Că suferința vine când nu ținem pas cu schimbarea... Dacă se termină vara și vine iarna trebuie să fii în armonie cu natura, să te îmbraci mai gros. Regula se aplică în orice situație. Atât de simplu e. În rest, ca mod de viață nu am unul cum își imaginează lumea: că în afara programului stau și plutesc undeva în aer... (râde). Nu. Am o viață normală. Când am timp mă distrez, râd, sunt o persoană foarte activă.

- Apropos de asta, programul tău e foarte bine structurat și publicat pe siteul www.tiberiumolnar.ro. Dai consultații în București, în Timișoara și alte orașe. Dar, oficial, unde ești stabilit?
- În Thailanda. Prima oară am ajuns acolo ca turist, și atât de tare m-a fascinat țara asta, că m-am dus înapoi. Cel mai mult mă atrage acolo comportamentul oamenilor - care-s foarte respectuoși între ei, atitudinea lor față de viață și comportamentul lor față de animale. În plus, îmi place mult religia buhistă, așa că de anul trecut sunt, oficial, budhist. Inițial nu le-am spus cu ce mă ocup, dar când au aflat au fost fascinați că o durere poate trece în doar câteva zile, sau o durere de cap în doar câteva secunde trece. Ca simbol al respectului și recunoștinței mi-au oferit și un talisman rar – sunt doar câteva astfel de bucăți în lume.


Roxana Ciuhulescu, pacientă fidelă de 17 ani
La cabinetul lui Tiberiu Molnar oamenii vin și pleacă încontinuu. Printre aceștia, în ziua interviului am întâlnit-o pe holurile cabinetului său din București pe doamna Agnes Lucaciu (42 de ani), venită tocmai de la Oradea, dar și pe celebra Roxana Ciuhulescu. „Îl cunosc pe Tiberiu de 17 ani. Suferisem un accident, iar după operația la genunchi medicii nu știau ce să îmi mai facă. Maică-mea mi l-a adus pe Tiberiu la spital, iar după câteva zile de terapie, fără să îmi ia niciun ban, și mi-am dat seama că are ceva puteri magice... Am păstrat legătura cu el și l-am contactat de multe ori, pentru diverse probleme: de la dureri de spate până la insomnii, iar de fiecare dată m-a pus pe picioare, ne-a declarat Roxana Ciuhulescu. Ultima oară a venit la Tibi, așa cum îl alintă ea, din cauza insomniilor, și mărturisește că a legat o frumoasă prietenie cu acesta. „Pe lângă capacitățile sale extraordinare, Tibi are un suflet foarte mare. Eu vin la el de două ori pe an, câte patru-cinci zile la rând. Dacă nu ajung într-o zi, mă sună: «Haide, ce faci, vii? S-a terminat programul, dar te aștept», a mai spus vedeta.

Agnes Lucaciu: Conform analizelor, ar fi trebuit să fiu țintuită la pat
Și cealaltă pacientă de care am amintit: Agnes Lucaciu, îl consideră pe Tiberiu ca pe un membru al familiei. „Tibi e fratele meu. Țin mult la el. E un om care efectiv te schimbă și mă bucur că l-am întâlnit. Eu am probleme grave, am fost operată la inimă de mai multe ori – ultima operație chiar a fost una nereușită -  iar conform doctorilor și analizelor medicale ar fi trebuit să fiu acum țintuită la pat. Dar nu. Eu sunt aici, cu zâmbetul pe buze, căci Tibi îmi redă echilibrul psihic și umorul. La un moment dat aveam niște probleme și la umăr, care mi-au trecut. Și atunci îi spun lui Tibi: «Să vezi tu că de la terapiile astea ale tale nu mă mai doare umărul, și nici nu-ți zisesem de el». Iar el îmi spune: «Păi dacă nu te-ai văitat, de-aia nu te mai doare». El e de părere că nu trebuie să te plângi, căci accentuezi durerea. Trebuie doar să încerci să rezolvi și să ai încredere că va fi bine, a spus aceasta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu