marți, 7 iunie 2016

Votare cu nereguli in Giurgiu, si totusi alesii vor conduce 4 ani

In tara justitiei cu ochii inchisi, fiecare a votat dupa legea lui. Daca ar fi sa se ghideze dupa modul in care sunt trasi la raspundere unii pentru faptele lor, cred ca mai degraba ar prinde si altii curaj sa le urmeze exemplul, fiindca altfel o sa ramana in urma, simtindu-se prosti, furati si frustrati.

E drept ca dormi mai bine seara daca ai constiinta curata, dar nu ai cum sa nu te enervezi cand vezi cate nereguli se fac. Si te intrebi: de ce naiba mai ramai in tara asta de 2 bani, unde nu ai pic de siguranta si unde si cel mai mare infractor are drepturi, desi ale tale sunt calcate in picioare si esti privit ca un gandac mic, din acela care pute si sta in drumul oamenilor?!
A celor care vor sa ia calea usoara, evident.
Dar, sa n-o lungesc prea mult, fiindca vreau sa va impartasesc din experienta mea ca Observator la o sectie de votare intr-o comuna din judetul Giurgiu.
Nereprezentand niciun partid politic si nefiind localitatea unde domiciliez am privit lucrurile obiectiv. Insa recunosc ca, spre seara, cand unul dintre candidatii la primarie s-a postat langa urnele de votare si a inceput sa verifice si introduca personal in urna buletinele de vot ale cetatenilor (dupa ce le spunea unde sa puna stampila) nu am mai rezistat si am facut sesizare in scris presedintelui BESV (Biroului electoral al sectiei de votare). Desigur ca inainte de aceasta masura problema a fost semnalata verbal, de mine si de alti observatori, insa cu presedintele nu era chip sa se poarte o discutie civilizata. De fiecare data cand se simtea incoltit urla ca din gaura de sarpe, de incepusera oamenii sa faca glume pe seama lui...
Am primit un raspuns scris, vag, dar fara numar de Inregistrare, pe care a refuzat cu desavarsire sa mi-l dea.
In aceeasi sectie de votare a fost haos total inca de dimineata de la ora 7.00, presedintele permitand catorva zeci de persoane sa intre insotite in cabina de vot chiar si atunci cand acestea nu prezentau dovada vreunei incapacitati si aceasta nici nu era vizibila cu ochiul liber. Au intrat in cabina de vot si sot-sotie tineri, era suficient ca presedintele sa intrebe: "Da' de ce intrati voi 2 in cabina? Vrei sa te insoteasca cineva in cabina de vot?" Iar persoana raspundea. "Da". Pe principiul: "Mananci calule ovaz?"
Dupa parerea mea, doar 2 dintre persoanele care au fost insotite ar fi avut acest drept legal: un nevazator in jur de 45-50 de ani si o doamna care a fost adusa in carucior cu rotile pana la scoala si pe brate in sectia de votare.
Presedintele a tinut clar cu un partid, nu cred ca mai are sens sa spun cu care. M-am convins de acest lucru in momentul in care unul dintre candidati a sosit in vizita in sectia de votare si, vazand atmosfera tensionata, l-a rugat pe presedinte sa faca putina ordine si sa roage oamenii sa lase un culoar pentru a putea intra si iesi din sectie (fiindca, evident, nu exista niciun culoar...). Reactia presedintelui? A iesit nervos in fata cetatenilor, urland din toti rarunchii: "Oamenii buni, va rog sa iesiti afara in soare! A venit domnul candidat X, care vrea sa va reprezinte, si mi-a zis sa va poftesc afara, in soare. Asa are el grija de voi... A venit aici sa faca ordine". Iar catre candidat, ironic: "Domnule, astazi eu sunt presedinte, eu decid. Dumneata o sa fii sef 4 ani, asta daca o sa castigi..." Comportamentul sefului de o zi al BESV a fost total deplasat. Sunt curioasa daca asa a fost in toate sectiile de votare sau daca am fost eu ghinionista si am nimerit intr-una cu probleme!

Concluzia? Dezgust total. Daca pana acum bajbaiam in raspunsuri, acum stiu foarte CLAR de ce nu m-am implicat niciodata in politica: in Romania, coruptia este mult deasupra justitiei si calca in picioare orice drept al cetateanului...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu