3 din 4 elevi nu știu cum trebuie să circule pietonii în
orașe
Trei din patru
elevi de clasa a III-a nu știu cum trebuie să circule corect pietonii în orașe,
aproximativ 35% dintre aceștia nu știu cum pot recunoaște un polițist, iar
peste 37% nu știu când trebuie să se adreseze organelor de poliție. Acestea
sunt principalele concluzii ale studiului coordonat de psihologii Nicoleta
Burlacu și Ana Irina Ionescu, de la Asociația “Împreună Pas cu Pas”, studiu
care face parte din proiectul educațional “Ora de Educație Rutieră”.
Același sondaj
arată că peste 95% dintre copiii chestionați recunosc care este semnul de
circulație care te anunță că poți traversa pe trecerea de pietoni, aproape 70%
știu care sunt cele două culori pentru semaforul destinat pietonilor, iar 81,6%
cunosc semnificația termenului de “pieton”. Mai mult decât atât, 3 din 4 elevi
știu care sunt locurile în care se pot juca în siguranță, însă aproape 50% dintre aceștia nu știu la ce
culoare a semaforului autovehiculele trebuie să aștepte.
Proiectul „Ora de Educație Rutieră” este inițiat de
Asociația Profesională a Polițiștilor Locali “A.I. Cuza” și Direcția Generală
de Poliție Locală Sector 3 în parteneriat cu Asociația “Împreună Pas cu Pas” și
Asociația “Inovart”, cu sprijinul Primăriei Sectorului 3 și al Inspectoratului
Școlar al Municipiului București, în perioada 10 noiembrie – 5 decembrie 2014,
în 12 școli din sectorul 3 al Capitalei. Proiectul, la care participă 1.100 de
elevi, are menirea de a-i ajuta pe copii să-și însușească regulile de
circulație corect și să le respecte, în contextul în care țara noastră a
înregistrat a doua cea mai mare rată a deceselor din cauza accidentelor rutiere
din Uniunea Europeană. Organizatorii vor realiza un al doilea studiu pe același
eșantion, după ce elevii vor parcurge cursul, pentru a calcula impactul real pe
care l-a avut proiectul educațional asupra acestora. Pe tot parcursul
proiectului vor fi împărțite în trafic 15.000 de fluturași informativi, având
drept scop conștientizarea șoferilor, iar “Ora de Educație Rutieră” va fi
extinsă pe viitor în mai multe școli din România.
„În
urma studiului am reliefat câteva concluzii îngrijorătoare: chiar dacă
majoritatea elevilor recunosc semnele de circulație – mai ales cele care le
sunt direct adresate – peste 75% dintre ei nu știu cum trebuie să circule
pietonii în orașe. Scopul proiectului este să le oferim copiilor o educație
rutieră corespunzătoare și să contribuim la reducerea numărului de accidente în
care sunt implicați, în genere, pietonii. Ne dorim foarte mult să extindem
proiectul educațional în mai multe școli din România, iar grupul nostru inițial
de 1.100 de elevi să se extindă la peste 30.000 de elevi în viitorul apropiat”,
declară psihologul Nicoleta Burlacu, președintele Asociației “Împreună Pas cu
Pas”, coordonatorul studiului.
Chestionarul a fost aplicat elevilor de clasa a-III-a, în
perioada 10-21 noiembrie 2014,
totalizând un număr de 386 elevi din 7 școli din Sectorul 3, fiind un
studiu parțial, care are drept scop verificarea cunoștințelor acestor elevi cu
privire la recunoașterea semnelor de circulație, utilitatea și rolul lor,
precum și rolul unui polițist în raport cu pietonii. Dificultatea
chestionarului este medie, conținând un număr de 10 întrebări, o parte fiind
întrebări de tip grilă și o parte cu răspuns deschis. La finalul proiectului,
specialiștii vor rezultate cantitative, calitative și comparative. Rezultatele
obținute până în acest moment sunt cantitative, fără a putea fi folosite în alt
scop decât informativ.
Website-ul proiectului este www.oradeeducatierutiera.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu