joi, 13 noiembrie 2014

Pudra de talc... asociată cu cancerul ovarian

Nu cred că a trecut jumătate de oră de când o bună prietenă, mămica unei bebelușe de o lună și-un pic, se plângea de toate «recomandările» pe care i le-au făcut medicii, cu toate că micuța sa este perfect sănătoasă și ia în greutate. E vorba de tot felul de vitamine și suplimente, care să ajute la buna creștere a copilului, însă mămica le-a refuzat pe toate (la fel și vaccinurile), de teamă să nu apară reacții adverse. Căci, în opinia sa, orice medicament pe care îl iei să tratezi ceva... poate da alte multe complicații, ceea ce va determina ca în curând să o iei de la capăt cu alte medicamente, pentru alte probleme, și uite așa se creează un cerc vicios, din care nu ieșim niciodată.

Am început cu «nu cred că» fiindcă la scurt timp după ce am terminat de vorbit am verificat mail-ul și am observat că am primit un comunicat de presă de la Liv Hospital, din Istanbul, Turcia. Cred că ați auzit cu toții de el. Ei bine, ce credeți că ne spun specialiștii turci? Că printre factorii de risc pentru cancerul ovarian se numără și... pudra de talc utilizată în zona genitală. Așadar, aviz amatorilor!
Evident că am verificat informația, iar după un simplu search pe domnul Google am aflat că, într-adevăr, sunt chiar și niște studii mai vechi care confirmă acest lucru. Și asta nu e tot. Se pare că nu doar zona genitală e în pericol, ci pot fi afectați și plămânii, așa că aveți grijă să nu folosiți astfel de produse mai mult de o dată pe săptămână. Sau mai bine încercați să găsiți înlocuitori mai naturali, cum ar fi pudra pe bază de amidon de porumb.
Concluzia?! Se pare că are dreptate amica mea. Orice am folosi e aproape întotdeauna cu două tăișuri, iar totul ține mult și de noroc în viață. Așadar, toate bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu