joi, 7 ianuarie 2016

Day 2 la Coloana Medicala


La prima sedinta, medicii mi-au recomandat si cateva medicamente antiinflamatorii si antialgice usoare. Se pare ca se lucreaza mai usor pe un spate relaxat, fara spasme musculare si contracturi. Deci doctoriile nu au scopul de a vindeca, ci de a ameliora simptomele, mai ales ca in urma procedurilor durerea va fi "rascolita". Cam asta a fost concluzia pe care am tras-o eu, si am simtit lipsa medicamentelor pe propriul spate. Desigur ca am luat reteta de seara, dar am zis sa incep sa iau medicamentele de dimineata - ce atata graba?!

Marturisesc ca am dormit foarte "repede" si fara vise, iar dimineata nu am fost deloc in forma. Insa m-am mobilizat, mi-am pus braul (pe care-l folosesc mai mult din cauza frigului decat pentru sustinerea spatelui - motiv pentru care medicii il recomanda pentru maxim 3-4 ore pe zi), m-am echipat si am plecat in graba. Trebuia sa fac un popas la un centru de recoltare, unde am donat cativa mililitri de sange contra unei informatii pretioase - cum stau oasele mele cu rezervele de vitamina D. Plimbarile imi fac intotdeauna bine, astfel ca atunci cand am ajuns la birou eram ca noua. Cele cateva ore de stat pe scaun (chiar si in ciuda pauzelor dese) au avut grija sa strice starea mea de bine, insa am ajuns din nou la clinica, unde a urmat o sedinta de chiropractica / chiropraxie.

Spre deosebire de ziua de ieri, astazi m-a insotit un alt medic pe parcursul terapiei, specializat in chiropractica, si se pare ca aceasta metoda o voi face doar cu el, pentru a putea urmari evolutia de la o sedinta la alta. Desigur ca si in aceasta zi m-a vizitat si consultat echipa de medici, am raspuns din nou unui test fulger legat de modificarea simptomelor de la o zi la alta si a luat decizia sa trimita in vizita "albinuta", cum le place medicilor sa glumeasca. Injectia a fost facuta la finalul sedintei si nu a durut deloc.

Sa va povestesc insa despre chiropraxie... In urma cu ceva ani am mers sa fac un interviu cu un chiropractician cunoscut in Bucuresti si am asistat la tratamentul pe care I l-a aplicat unei paciente. Mi s-a parut destul de brutal si, la final, cand am finalizat treaba, evident ca mi-a propus ca bonus sa-mi faca o demonstratie. Cu inima stransa, am acceptat doar de dragul articolului, ca sa stiu ce transmit mai departe. Nu pot sa spun ca a fost insuportabil, dar a durut destul de tare. Nu contest metoda traditionala, doar ca mie mi se pare putin cam barbara.
Revenind la sedinta mea, si in aceasta zi a reaparut o umbra de teama, fiindca aveam in minte miscarile bruste din trecut. Insa terapeutul mi-a explicat ca el se ghideaza dupa un principiu simplu: pe un corp relaxet si fara durere se lucreaza mult mai usor, de aceea prefera sa faca 20 de miscari blande, decat 1 brutala. Rezultatul va fi acelasi, diferenta fiind timpul putin mai indelungat  de executie si faptul ca pacientul se va intoarce a doua oara fara teama.

Intr-adevar, miscarile executate au fost foarte blande. In zona cervicala le-am asociat cu un soi de masaj, atat erau de placate. Chiar si la masajul therapeutic pe care l-am facut cu cateva saptamani in urma intr-un alt centru m-au chinuit mai tare.
Pentru zona lombara s-a lucrat mult cu picioarele, o combinatie intre gimnastica ajutata de terapeut si masaj. Au fost si momente de pauza, dar nu din cauza durerii de baza, ci a muschilor mei nelucrati :) cu care evident ca nu ma mandresc. Sper ca dupa finalizarea tratamentului, reluarea gimnasticii si inceperea inotului sa ii mai tonifiez putin.
La finalul terapiei am primit bonus 5-10 minute de masaj intr-un fotoliu special. Este asemenator cu acelea pe care le stiti din mall-uri dar muult mai profesionist. Mi-a facut masaj din talpi pana la maini...
Dupa aceea a urmat injectia, si cam atat pentru ziua 2.


Cititi si despre: ziua 1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu