joi, 14 ianuarie 2016

Day 7 la Coloana Medicala - gimnastica pentru zona cervicala

Ziua 7 de tratament: elongatii/ decompresie (cu un alt terapeut decat am facut pana acum - dar procedura a decurs la fel) si kinetoterapie pentru zona cervicala.


Exercitiile pentru "ceafa" sunt relativ simple, dar cu rezultate imediate, in sensul ca nici nu se terminase sedinta si deja simteam cum lucreaza toti muschii din zona. In plus, o parte dintre ele sunt asemanatoare cu cele de la chiro, in sensul ca tii capul sprijinit de unul sau ambele brate si impingi contra acestora timp de cateva secunde, dupa care revii. Revin cu mentionea ca: e foarte important sa stai 4-5 secunde in fiecare pozitie, apoi sa revii, daca faci miscari rapide de dute-vino nu vei avea rezultatele scontate.

Multe exercitii le-am facut din pozitia sezut pe minge, cu fata spre oglinda (ca sa nu ma plictisesc si sa vad exact ce fac).
Apoi am primit un bat (poate fi inlocuit acasa cu o coada de matura), pe care l-am prins cu ambele maini si am dus usor in fata, in spate, in laterale... daca doriti scrieti-mi si va pot trimite setul de exercitii pe care l-am primit printat de la clinica. Acolo sunt explicate absolut toate miscarile, insotite si de poze.
Spre finalul sedintei de kineto am facut cateva miscari cu doua gantere micute (de 500 de grame fiecare), dar pe care dupa vreo 5 minute le simteam de 2 kg pe fiecare. Asa imi dau seama cat de "congelati" sunt muschii mei (e prea clasic termenul "nelucrati" :)

La final vine si vestea buna: de maine am dezlegare la exercitii la domiciliu (indicat si dimineata si seara, ca sa intaresc mai repede musculature) si pot merge la inot. Desigur ca am sa mai astept putin, macar sa termin seria aceasta de sedinte, fiindca si-asa e destul de greu sa ma impart intre serviciu si consolidarea coloanei vertebrale...
Daca va intrebati de ce nu mai merg in continuare la sala la kineto...
1. din cauza timpului (mi se pare mai comod sa fac acasa, desi sunt constienta ca tentatiile sunt mari si e posibil sa mai sar peste "sedinte").
2. fiindca usor-usor imi dotez casa cu toate aparatele de la sala (Am deja minge, saltea, coada de matura :), am dat comanda de spalier si sper sa merg curand sa cumpar gantere si fasa elastica). Am povestit aici cum poate fi folosita, iar astazi terapeutul mi-a aratat si cateva exercitii la spalier, la care pot folosi de asemenea banda elastica. So... trebuie neaparat sa intru in posesia ei, mai ales ca miscarile executate la spalier cu ajutorul benzii lucreaza toate grupele de muschi.

O alta varianta de a lucra grupele de muschi mai mici si greu accesibile ar fi aparatele Schnell, care se gasesc in clinica si despre care mi-au povestit medicii. Nu contest rezultatele lor miraculoase, doar ca abonamentul mi s-a parut putin cam scump (probabil fiindca l-am comparat cu cel de la salile de sport, desi acestea de aici sunt aparate terapeutice), si nici cu timpul nu stau foarte bine. Asa ca intre aparate si inot prefer a doua varianta. Iar daca in decurs de cateva luni alegerea nu se va dovedi rentabila am sa reconsider strategia de joc. Pana atunci, Doamne ajuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu