marți, 5 ianuarie 2016

Sindromul Sacroiliac, tratat de Coloana Medicala

Cunoasteti celebra zicala: "Toate drumurile duc la Roma"? Cam asta mi s-a intamplat si mie in ultima vreme. Il cunosc pe doctorul Vasile Druta de cativa ani buni, si stiu ce treaba minunata face impreuna cu echipa sa, fiindca cineva apropiat a fost pacientul dumnealui, si a facut minuni. Pe de alta parte, si el imi cunoaste problemele de spate si mi-a propus sa ma las pe mana sa, numai ca programul incarcat nu mi-a permis sa ii ofer corpului meu 10 zile legate de tratament. Asta pana intr-o zi, cand am luat decizia corecta...

O "minunata" zi in care trebuia sa ma bucur de excursia mult asteptata intr-un oras european superb, pe care nu am apucat sa-l mai vad fiindca am ramas blocata de spate (poate va povestesc cu alta ocazie despre acest episod frustrant, dar edificator pentru viitor). Ideea e ca, intrucat singurele "obiective" pe care am reusit sa le vizitez in acea escapa au fost superba camera de hotel si rezerva de la Camera de Garda a Spitalului (medicina in afara e... jos palaria), mi-am propus ca la intoarcere sa fac ceva pentru spatele meu.

 
Am inceput din nou cautarile, si unde credeti ca am ajuns? Fix la doctorul Druta. Fiindca, si daca nu l-as fi ales direct pe el, mi-l recomandau toti cei cu care am luat contact (incepand cu medicul radiolog de la care am ridicat radiografiile si RMN-ul...).
Urmeaza sa incep programul de recuperare la clinica sa: COLOANA MEDICALA, si desigur ca am sa va tin la current cu toate procedurile, dar si cu evolutia mea :)
 
Intre timp, insa, vreau sa va impartasesc si voua cate ceva despre Sindromul Sacroiliac. Va marturisesc ca nici eu nu stiam ca exista asa ceva, insa tot cautand despre simtomele mele am dat peste acest diagnostic pompos.
 
SINDROMUL SACROILIAC este o afectiune la nivelul articulatiei sacroiliace (la nivelul bazinului). Aceasta este o articulatie sinoviala, plana, semimobila ce pune in contact doua suprafete articulare situate intre osul sacru si ilion. Ea este bine consolidata de ligamentele sacroiliace ventrale, dorsale, ligamentul sacroiliac interosos, ligamentele sacroischiatice si ligamentul iliolombar. Acesta din urma, prin patologia lui, poate mima un sindrom vertebral sau o durere de spate insotita de semne clinice specifice.
Sunt numeroase cauze ce duc la disfunctia articulatiei sacroiliace: diferenta de lungime intre membrele inferioare, traumatismele in urma unor caderi sau patologii ca spondilita anchilozanta, degenerescenta discala, hernia de disc, sacroileita, spondilita psoriazica, osteoporoza, fibromialgia, atitudinile vicioase ale coloanei, s.a.m.d.
Pacientul prezinta durere lombara ce poate iradia la nivelul fesei, coapsei sau pe tot membrul inferior, precum in cazul sindromului radicular. La examenul obiectiv se constata  sensibilitate dureroasa la nivelul articulatiei, stergerea lordozei lombare insotita de spasmul musculaturii paravertebrale, uneori scolioza homolaterala sau dificultati ale mersului.
Rezultatul examenului imagistic poate fi normal, sau severitatea afectiunii cu modificarile secundare poate evolua. De regula, examenul clinic orienteaza preponderent catre diagnostic si catre sindromul pseudoradicular.
Tratamentul este conservator si consta in mobilizare urmata de fizioterapie, termoterapie, tratament injectabil antiinflamator si/sau analgetic.
SINDROMUL SACROILIAC , ca si diagnosticarea, este in general subapreciat si necesita experienta medicala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu