marți, 12 ianuarie 2016

Day 6 la Coloana Medicala - exercitii noi de kinetoterapie

Pe langa sedinta de chiropractica, despre care v-am tot povestit (nu insist prea mult , fiindca se intampla cam acelasi lucru, doar ca am observant ca de la o zi la alta terapeutul include noi miscari in tratament), am fost programata si la jumatate de ora de kinetoterapie (gimnastica medicala). Am stat mai mult de jumatate de ora, dar timpul parca a zburat, fiindca eram curioasa sa aflu ce exercitii noi voi primi.

In prima zi de gimnastica am lucrat pentru zona lombara, urmand ca ziua urmatoare sa lucram pentru cervical.
Au fost exercitii simple, la saltea, majoritatea culcat pe spate. Ce mi s-a parut interesant a fost faptul ca mi-au aratat miscari noi cu mingea (am si eu acasa, dar pana acum nu stiam sa o folosesc prea bine, sau cel putin nu neaparat pentru problema mea, fiindca e foarte important NU doar sa faci gimnastica, ci sa o faci adresat grupelor de muschi care vor sustine zona cu probleme, pentru ca pe viitor sa nu mai apara crize). Daca va luati acasa fitball e bine sa stiti ca o puteti folosi si pe post de "scaun". Eu ma asez pe ea mai ales cand avem musafiri si trebuie sa stau mult in sezut, fiindca altfel prefer pozitia intins in pat.

De asemenea, mi-au aratat cateva exercitii care se fac cu o banda elastica. Se pare ca astfel de benzi se gasesc in magazinele cu produse sportive si miscarile realizate cu ajutorul lor intaresc foarte bine muschii abdominali si cei de la picioare. Practic, se leaga banda de picioare, capetele sunt tinute strans cu ambele maini si se executa o miscare de impingere si revenire asemanatoare cu cea de la chiropractica (doar ca acolo terapeutul tine contra unei parti a corpului si te pune sa impingi cu 30-50% din greutate). Se fac mai multe exercitii cu banda elastica.

Un alt lucru de retinut, pe care mi l-a repetat si chiropracticianul, iar acum si kinetoterapeutii de la sala este urmatorul: nu conteaza neaparat numarul exercitiilor, deci cantitatea, ci calitatea acestora. Deci nu duc piciorul spre stanga si dreapta rapid, din un million de ori, ca nu voi avea rezultate. Mai bine fac 20 de repetari (pentru inceput pot fi 10 pe un picioar si 10 pe celalalt), dar stau cate 5 secunde in fiecare pozitie, apoi retrag si mentin si tot asa. Dupa cateva repetari veti vedea ca piciorul incepe sa tremure usor, eu asa imi dau seama ca intr-adevar lucreaza :)
La urmatoarea sedinta urmeaza sa primesc si exercitiile in format print/editabil, sa nu cumva sa omit vreunul cand le fac acasa sau sa uit sa le execut correct, fiindca astfel mi-ar putea face mai mult rau decat bine.
Instructorii mi-au recomandat sa nu incep exercitiile acasa momentan, fiindca vor sa vada efectele lucrului la sala de la o zi la alta. Insa dupa aceea, cand imi vor da "dezlegare", ar fi bine sa fac jumatate de ora dimineata si alta serie seara, pe principiul putin si des, dar mai ales correct!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu