joi, 17 martie 2016

Lupta cu timpul. Repercursiuni asupra starii de sanatate

"Nu am timp sa merg la sala". "Nu am timp sa mananc sanatos". "Nu am timp sa petrec cu copiii/parintii/prietenii". "Nu am timp sa merg azi la medic". "Nu am timp pentru micile mele placeri", ...

De cate ori nu ati gandit sau chiar rostit replicile de mai sus?

Lipsa timpului ne impiedica sa actionam intr-un fel sau altul, ne impiedicam sa fim noi, iar acest lucru se transforma in frustrare cu trecerea vremii. Iar despre legatura dintre stres/nemultumiri si transferul acestora din plan mental in plan fizic (deci aparitia bolilor, amplificarea simptomelor deja existente) am mai vorbit. Si nu o spun eu, ci medicii, psihologii, oamenii de stiinta.

De aceea ar fi bine ca, cel putin o data pe saptamana, sa uitam de cei din jur, oricat de dragi ne-ar fi, si sa ne gandim in primul rand la noi. Sa ne acordam 1 zi din 7 in care sa ne petrecem timpul doar cum ne face placere, fara a fi pe fuga sau stresat de oameni si situatii, fara sa ne gandim ca ceva TREBUIE, ci doar sa facem ceea ce simtim.

Cristela Georgescu povesteste foarte frumos despre relatia dintre timp si sanatate intr-un articol postat pe blogul sau cristelageorgescu.ro , pe care il urmaresc cu drag. Cristela este un om minunat, pe care l-am cunoscut la una dintre conferintele organizate impreuna cu doctoral Pavel Chirila si cu care am pastrat legatura.

Daca ar fi sa fac si eu un top al activitatilor/starilor care imi consuma timpul, acesta ar arata cam asa:
1. Televizor (spre deosebire de Cristela, care a pus pe primul loc Facebook-ul).
2. Nelinisti despre viitor si staruinte asupra trecutului.
3. Asteptarile celorlalti de la mine.
4. Asumarea responsabilitatii neintemeiate (deci chiar si cand nu sunt direct implicata).
5. Dorinta de aprobare din exterior.
6. Dorinta de a acorda ajutor nesolicitat.
7. Incapacitatea de a spune: "destul", "stop", "nu".
8. Imposibilitatea de a pune in practica sfatul terapeutului: "Nimic nu TREBUIE. Totul se face asa cum simti tu, fiindca tu esti cel mai important".
9. Maratonul intre serviciu si medici/plati facturi/etc.
10. Traficul din Bucuresti (min. 2 h/zi).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu