marți, 8 martie 2016

Un molar de minte in minus

Uite mintea, nu e mintea... Cam asa functioneaza lucrurile, daca e sa ne ghidam dupa molarii mei. Nici nu ies bine, ca dau imediat batai de cap. Prima oara m-am trezit cu dureri groaznice de ureche. Azi asa, maine asa, pana cand acestea au devenit insuportabile si am ajuns de urgenta la Camera de Garda la ORL. Am nimerit pe tura o doctora simpatica pe care o cunosteam, asa ca nu am asteptat prea mult pe la usi (De obicei nu imi place sa fac asta, mai ales ca urasc cand altii se baga in fata mea si sunt adepta proverbului: ce tie nu-ti place, altuia nu-i face).

Din fericire pentru cei care asteptau la rand, n-am ramas prea mult nici in cabinet, pentru ca doctoritei Cezara Danciu, de la Spitalul Coltea, nu i-a luat decat cateva secunde sa isi dea seama ca problema mea nu este de la ureche, si ma intreaba: "Cand ai fost ultima oara la dentist? Ar fi cazul sa mergi, sa-ti verifici maselele". Nu mai e nevoie sa spun ca a doua zi m-am prezentat deja la cabinetul stomatologului si, in urma unei radiografii rapide, s-a constatat ca in spatele gingiei troneaza o rebela maseluta. Nici sa iasa nu vrea, dar nici pace sa imi dea.

S-a hotarat rapid decuparea gingiei, deci decopertarea molarului. Anestezie de calitate, manopera finuta, doar ca dupa ce a inceput sa mi se dezmorteasca falca, nu va imaginati ce dureri insuportabile am avut. Vreo doua zile, ca sa fie pereche. Zi si noapte, ca sa imi fie invatatura de minte. A fost, a trecut, odata iesita la lumina maseluta a inceput sa creasca, dar din nou a inceput sa imi faca probleme, asa ca s-a votat pentru extractie.

Cine se teme sa isi scoata dinti sau masele, sa stie ca nu e indreptatit. Cu asemenea anestezii, nu simti nici daca iti decupeaza maxilarul cu totul. Problemele incep abia dupa ce trece efectul anesteziei. Si, din pricina faptului ca am prins frica de perioada de dupa extractie, azi-noapte mai ca n-am pus geana pe geana. Am stat de veghe,gandindu-ma la cel de-al doilea molar de minte pe care urma sa il scot.

Azi dimineata s-o dus si acesta, iar acum sunt in perioada de dezmortire si respectare cu strictete a sfaturilor date de stomatolog si chirurg, care se pare ca au facut echipa buna.

Ce fac dupa extractia molaului de minte:
- antibiotic (augmentin) la 12 ore.
- antiinflamator/analgezic la 12 ore.
- protector gastric inainte de masa, o data pe zi (de preferat dimineata).
- pun comprese cu gheata pe partea cu extractie, pentru a preveni umflatura. Mi-au recomandat sa le pun jumatate de ora, jumatate pauza si tot asa. Am gasit la farmacie o punguta cu gel, care se pune la congelator la racit si este mult mai estetica decat o doza cu bere sau cuburile de gheata - care se topesc si incep sa curga la un moment dat.

Ce nu trebuie sa fac dupa extractia molarului de minte:
Nu ma spal pe dinti pana a doua zi.
Folosesc o perie moale, dar doar pe dinti, fara sa ating gingia.
Nu consum mancare solida astazi si nici mancare dura (alune, covrigi, etc) timp de o saptamana, cand imi va scoate firele.
Evit sa mananc pe partea cu extractia chiar si produse semisolide.
Nu zgandar cu limba firele, chiar daca la un moment dat simt ca ma gadila/zgarie, etc.
Nu stau in curent.
Nu dorm pe partea cu extractia!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu