miercuri, 16 martie 2016

Tiroidita cronica si valorile TSF in limite normale

Se pare ca am cazut si eu in capcana: toti suntem doctori sau de ce sa mai pierd vremea pe la usile cabinetelor, cand il am oricand la indemana pe Doctor Google?!
 
La indemnul unei amice care a ramas insarcinata, mi-am facut si eu analizele pentru tiroida, dar nu am mers cu rezultatele la endocrinolog, sa mi le interpreteze.
S-au uitat peste ele mai multi alti medici (majoritatea ginecologi, dar si doctora de familie) si vreme de 2 ani am stat linistita.

Valoarea TSH era 2,43 (limitele normale sunt intre 0.27-4.20). Dintr-o intamplare, saptamana trecuta am ajuns pe mana unei doctore cu experienta, care a avut rabdarea necesara sa imi rasfoiasca dosarul si bunavointa sa ma trimita la endocrinolog.
Cum m-a vazut endocrinologul (dr. Constantinescu Gabriela - Fundeni si Policlinica Iancului), m-a pipait pe la gat si a tras concluzia: tiroidita cronica. Mi-a dat eutyrox de 25 mg si mi-a recomandat sa refac cateva analize, printre care si TSH.
Evident ca mi s-a parut deplasat sa imi spuna ca am tiroidita si sa-mi dea tratament in baza analizelor vechi, asa ca am ignorat sfatul si nu am luat medicamentele. Intre timp, am mai citit pe internet referitor la acest aspect si au sosit si rezultatele noi la analize.
TSH-ul nouu a depasit pragul de 3 (e aproape de 4), iar la ecografia facuta ulterior s-a vazut ca am tiroidita (adica glanda prezinta inflamatii).
Mi-a marit doza de eutyrox la 37,5 mg si vrea sa repet TSH-ul peste 2 luni.
Explicatia (fiindca tot nu m-a vazut convinsa) a fost una simpla:
dr. Constantinescu: "Tiroidita poate aparea si atunci cand valorile TSH sunt in limite normale. Si-apoi, in mod normal nu ar fi nevoie neaparat de tratament, dar pentru sarcina e bine ca TSH-ul sa fie cat mai aproape de 1".
Asistenta Viorica Taru: ""Cu un TSH ca acesta fie faci un copil prost, fie pierzi sarcina".
Situatia nu poate fi mai clara de-atat.



Varsta
Valori de referinta TSH
0-6 zile
0.7-15.2
6 zile-3 luni
0.72-11
3-12 luni
0.73-8.35
1-6 ani
0.7-5.97
6-11 ani
0.6-4.84
11-20 ani
0.51-4.30
> 20 ani
0.27-4.20

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu