vineri, 13 mai 2016

Un neg insistent

In urma cu vreo 2, poate chiar 3 ani mi-a aparut o bubita la degetul mare de la mana. La inceput am crezut ca-i vreun soi de cos, insa pe masura ce crestea (iar eu il tot zgandaream) incepuse sa semene cu o batatura, destul de umflata ce-i drept. Am asteptat sa treaca de la sine, am uns locul cu tot felul de creme si alifii, am tras de piele in toate directiile si imi venea sa tai excrescenta cu forfecuta, sa pun punct povestii o data pentru totdeauna.

Avea toate semnele unui neg, si nu-mi venea sa cred ca poate fi atat de incapatanat. Dar nici eu nu m-am lasat mai prejos, fiindca greu ma urnesc spre medicul dermatolog când e vorba de estetica, iar cu jena provocata de neg ma obisnuisem de mult.


Au trecut cateva luni de la aparitia sa si, desi il acceptasem asa cum era, nu s-a multumit cu atat. Crestea pe nesimtite, insa eu eram atat de familiarizata cu el incat il ignoram complet. Asta, pana intr-o zi cand, analizandu-mi mana insistent, o prietena mi-a povestit experienta ei si m-a sfatuit sa merg si eu la dermatolog sa-l scot, fiindca dureaza doar cateva minute. Intamplarea a facut ca in perioada imediat urmatoare sa am drum pe la medical de familie, caruia i-am cerut trimitere si la dermatolog. Intr-adevar, negul a fost scos relativ repede si fara durere semnificativa, insa partea mai urata a venit dupa aceea: am tinut degetul bandajat cateva zile, iar dupa ce am renuntat la bandaj am lasat la vedere o mare gaura in locul negului. De asta nu m-a avertizat nimeni, drept pentru care am avut un soc... Locul s-a refacut complet in cateva luni si m-am putut bucura, in sfarsit, de degetelul meu impecabil.

Doar ca minunea n-a tinut decat vreun an, iar acum apare un alt neg, exact in acelasi loc. Simt cum "impunge" pielea ca sa iasa la suprafata, precum un cos. Simt din nou o jena/mancarime in zona respectica si sunt convinsa ca nu mai trebuie sa-l las sa ajunga la maturitate. Insa ce e de facut? Sa stau iar cu gaura in deget?! Fiindca dermatologul il scoate din profunzime, sa-i curate toate radacinile. Dar se pare ca sunt atat de bine infipte, incat vor rasari iar si iar...

Stiam ca un remediu eficient pentru negi este rostopasca. Seva galbuie care iese atunci cand rupi tija trebuie data pe zona afectata si problema e ca si rezolvata in doua saptamani. Nu am incercat, dar se pare ca a functionat la un coleg care s-a tinut de tratament si, timp de 2 saptamani, a aplicat seva de rostopasca cam de 2 ori pe zi. Oare sunt eu atat de constiincioasa? Plus ca ar trebui mai intai sa caut multa rostopasca, pe care sa o tin in vaza, sa o am la indemana.

Daca reusesc, am sa va povestesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu