marți, 3 mai 2016

Turul Manastirilor: Cazare gratuita la Tismana - 1

Unele manastiri ofera gazduire peste noapte pelerinilor, gratuit. Stiam bine teoria, insa nu intalnisem niciodata un lacas care sa ne cazeze efectiv. La recomandarile unei bune prietene, am hotarat sa facem un circuit turistic in care sa includem si manastiri. Primisem un pont sigur ca la Tismana sunt primiti peste noapte pelerini si eram tentata sa incerc aceasta experienta.

Am fost usor dezamagita sa constat ca, dupa vreo 2 zile de rascolit internetul, nu am gasit niciun contact direct la manastire. Toate drumurile duceau la "Roma", adica la hotelul cu acelasi nume, Tismana, care este situat la vreo 200 de metri distanta. Complet debusolata, chiar in momentul in care hotaraseram sa facem rezervare la hotel am primit un semn de la prietena care le stia pe maicile de la Tismana. Ea mi-a confirmat ca mai sunt locuri pentru data la care urma sa ajungem noi.


Prin urmare, in ziua sosirii am fost gazduite fara niciun fel de problema in corpul destinat femeilor. Exista camere mai mici sau mai mari, de la 3 la 8 paturi sau poate chiar mai mult. Conditiile sunt impecabile. Asternuturile sunt curate, camera a fost mica, dar cocheta, cu paturi de o persoana, o masuta si un scaun. In plus, formatul este exact acelasi din cladirile turistice, intrarea facandu-se dintr-un mic hol atat in camera, cat si in baie. Da. Exista baie cu dus, utilata chiar si cu prosoape, care sunt impecabile. Nici nu ma mai mira, fiindca pe maica responsabila cu cazarile am gasit-o calcand lenjerii, la parterul corpului destinat femeilor. Alte maici lucrau prin gradina, pe la bucatarie, etc. In curtea manastirii domneste linistea, dar pe acest fundal de meditatie oamenii isi folosesc mainile, muncind pentru a se intretine.
Am stat acolo doar pentru o noapte, si desi era in timpul saptamanii am constatat ca nu eram singurii. Erau cazati la manastire oameni de toate varstele, de la tineri care venisera in gasca (baietii sunt cazati in corpul destinat barbatilor, deci singura restrictie daca mergeti in cuplu este aceea ca veti dormi intr-o alta camera decat cea a partenerului), pana la batrani si adulti bolnavi, care isi cautau alinarea la cele sfinte. In plus, am observat ca veneau si oameni fara programare. Pur si simplu explicau ce problema au, ce necaz ii aduce la manastire, le rugau pe maici sa le caute o camera si pana la urma se rezolva. Ne-am intalnit cu totii la slujba de seara, de la ora 19.00, care a fost ceva deosebit fata de toate slujbele la care am participat in alte parti.
Atmosfera este unde de vis: liniste, aer proaspat si tare de munte si miros imbietor de flori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu